Kindertandheelkunde

Kindertandheelkunde

Een goed begin is het halve werk!
Het advies is om uw kind vanaf de zesde maand mee te nemen naar de tandarts wanneer u zelf voor controle gaat. Op deze leeftijd is een behandeling meestal nog niet nodig, de tandarts zal u vooral adviezen en voorlichting geven. Wanneer u het gebit van uw kind vervolgens ieder half jaar laat controleren kunnen eventuele problemen op tijd worden gesignaleerd en worden aangepakt.

Voordelen om uw kind al op jonge leeftijd mee te nemen:

Wanneer u uw kind al op een jonge leeftijd meeneemt naar de tandarts genieten u en uw kind van vele voordelen:

  • Eventuele problemen worden op tijd gesignaleerd en aangepakt, zo bent u uitgebreide behandelingen voor.
  • U kunt een poetsinstructie aanvragen zodat u het melkgebit van uw kind al vanaf het eerste tandje goed kunt verzorgen.
  • Uw kind kan alvast wennen aan de tandartsstoel, de witte jassen en de tandarts. Hierdoor wordt tandartsangst voorkomen
Praktijk sfeerbeeld

In de media komt het regelmatig aan bod; het melkgebit is er vaak slecht aan toe.

Veel mensen denken dat het melkgebit niet goed verzorgd hoeft te worden; het wordt immers toch vervangen door een blijvend, volwassen gebit. Daarbij vinden kinderen tandenpoetsen niet altijd leuk en hebben ouders geen zin om de strijd iedere dag aan te gaan. Ook spelen de huidige voedingsgewoonten hierbij een rol, kinderen krijgen steeds vaker de hele dag door frisdrank en snoepgoed.

Het klinkt allemaal zo vanzelfsprekend en we willen allemaal het beste voor ons kind. Toch liegen de cijfers van kinderen met een slecht gebit er niet om en zijn de gevolgen voor de toekomst enorm.

Praktijk sfeerbeeld

Waarom is een goede verzorging van het melkgebit zo belangrijk?

U wilt voorkomen dat uw kind pijn heeft aan tanden, kiezen of het tandvlees tijdens het praten, eten of zelfs constant. Toch is een gaatje in de kiezen zo ontstaan. En als er door verwaarlozing tanden of kiezen getrokken moeten worden, kan uw kind naast pijn ook problemen krijgen met kauwen. Een slecht gebit zorgt voor veel ongemakken en heeft weldegelijk invloed op het blijvend, volwassen gebit. Namelijk:

  • Het vroegtijdig verloren gaan van melktanden of -kiezen (doordat deze bijvoorbeeld getrokken moeten worden) kan tot ruimteproblemen of scheefstand van blijvende, volwassen tanden en kiezen leiden.
  • Ontstekingen aan het melkgebit kunnen overgaan op het blijvend, volwassen gebit.
  • Gaatjes in melktanden of kiezen kunnen de al aanwezige blijvende, volwassen tanden en kiezen aantasten.
Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Tandartspraktijk IJsselmuiden? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 0900-8602.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
dinsdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00 | 17:30 - 21:30
woensdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
donderdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00 | 17:30 - 21:30
vrijdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Groenendael 233D
IJsselmuiden 8271 EM
Route

Patiëntervaringen

3690 reviews · ⭐ 9.0 gemiddeld

Super

Ik werd vriendelijk ontvangen en op tijd geholpen.

Zorgvuldige halfjaarlijkse controle

Het gedeelte van het gebit dat nog overeind staat, wordt heel goed in de gaten gehouden (letterlijk). Vriendelijke communicatie.

Prima geholpen

De behandeling is prima verlopen, fijne uitleg gegeven.

prim

prima

Fijne mensen en professioneel

Hoefde niet lang te wachten, kundige tandarts en assistente

Prima en vriendelijke mensen.

Alles prima en schoon. Geen pijn gehad.

Zoals altijd een dikke 10!

Je wordt hartelijk verwelkomd, zonder pijn behandeld en van a tot z zeer vriendelijk te woord gestaan. Dit betreft de receptie, de tandarts en de assistente. Complimenten zeg!

Prima

Vriendelijke mensen , prima geholpen , ook na het vertrek van Henk Bleeker geen reden om een andere praktijk te zoeken.

zeer tevreden

zeer tevreden niks meer aan toe te voegen

Vriendelijk en grondig

Vriendelijke mensen. Zijn grondig en benoemen naar mijn idee eerlijk hoe het er voor staat. Normaal vind ik het niet heel prettig om naar de tandarts te gaan. Nu deze ervaring is dit zeer verbeterd.

Altijd nog zeer tevreden naar buiten gelopen

Kundige adviezen, rustige en ontspannen behandelingen.

Altijd goed.

Deskundige behandeling.

Prima

Ik voel mij vertrouwd in dexe praktijk

Klantvriendelijk

Vriendelijk personeel, er werd niet moeilijk gedaan toen ik dezelfde dag de afspraak van mijn zoon moest verzetten.

Heel vriendelijk behandeld

Goed behandeld en goede tips gehad. De apparatuur werkte niet mee, helaas.

Heel fijn

Aardig, luisteren goed. Stellen op gemak

Heel prettig

Heel goed

Al 19 jaar Eva prima mondhygiëniste

Prima

Zeer tevreden

Zeer tevreden met onze ‘nieuwe’ tandarts. Zeer kundig, heel vriendelijk, onthoud goed, begripvol. Meelevend. Geen onnodige behandelingen. Alles in goed overleg. Geeft goede tips!

Prima geholpen

Ik hoefde niet te wachten en kon gelijk geholpen worden en alles is uitstekend verlopen!

Top

Goed

Uitstekend

Heel vriendelijk en heel professioneel

Goed

Ik vind het jammer dat je nogal eens andere mensen krijgt die je helpen

Altijd prettig om door Eva behandeld te worden.

Ik kijk uit naar de volgende behandeling.

Toegankelijkheid

Als een zeer bange cliënt vind ik het prettig dat daar begrip voor is