Vijfstappenplan

Vijfstappenplan

In 5 stappen naar een gebitsprothese. Bekijk per stap de video over wat u kunt verwachten.

Een nieuwe kunstgebit in vijf stappen

Stap 1 - Een afdruk maken

Tijdens de eerste behandelafspraak nemen we een eerste afdruk van uw kaken. Deze afdruk geeft onze tandtechnicus de basisinformatie voor het maken van de individueel vervaardigde ‘afdruklepels’, die we later gebruiken om een definitieve afdruk te kunnen maken. U loopt tijdens de behandeling in principe geen moment zonder tanden. 


Stap 2 - De definitieve afdruk maken

Tijdens deze behandelafspraak maken we, door middel van de individuele ‘afdruklepels’, de definitieve (precisie) afdruk. Deze is nodig om een goede basis voor de prothese te maken en een optimale pasvorm te bereiken. 


Stap 3 - De beetbepaling

Tijdens deze behandelafspraak bepalen we welke ‘beet’ u heeft, dat wil zeggen, de wijze waarop uw kiezen in de ideale situatie op elkaar sluiten. Deze informatie hebben we mede nodig om uw prothese perfect op maat te kunnen maken.


Stap 4 - Passen van de gebitsprothese

Tijdens deze behandelafspraak wordt de prothese, voordat deze wordt afgemaakt, eerst nog gepast. U kunt hierbij bekijken of de vorm, kleur en de stand van de tanden en kiezen naar uw wens is. Wij kijken naar de functionele eisen. In dit stadium kunnen we, als dit nodig is, nog aanpassingen doorvoeren.


Stap 5 - Het plaatsen van de gebitsprothese

Tijdens deze behandelafspraak wordt uw nieuwe prothese geplaatst. Het maken van een passende prothese is maatwerk. Wij streven tot in de kleinste details, de hoogste kwaliteit na. Dit doen wij met succes, gezien onze talloze tevreden klanten. Toch kan het een enkele keer voorkomen dat een prothese, na de gebruikelijke gewenningsperiode, niet optimaal past. Dit kan leiden tot gevoelige plekken, of irritatie in de mond, omdat de prothese wat te krap zit of juist te ruim. Uiteraard kunnen onze tandprotheticus en tandtechnicus deze klachten altijd goed verhelpen.

In principe is uw behandeling na deze laatste stap afgerond, maar dat wil niet zeggen dat wij u zomaar laten gaan. Integendeel, onze praktijk biedt optimale garantie, service en volwaardige nazorg. Wij zien u graag elk jaar even terug voor een controle van uw prothese. 

Uiteraard bent u ook eerder welkom als u vragen heeft, of problemen ondervindt met uw gebit. 

Praktijk sfeerbeeld

Wennen aan een kunstgebit

Heeft uw prothese een reparatie nodig? Deze reparaties worden uitgevoerd in een tandtechnisch laboratorium. Neem contact met ons op om een afspraak te maken, dan zorgen wij ervoor dat uw prothese snel en vakkundig hersteld wordt.

Vul onderstaand formulier in voor een intakegesprek

Geslacht:*
Bent u al bij onze praktijk ingeschreven?:*
Wilt u berichten per email ontvangen?:

Patiëntervaringen

3690 reviews · ⭐ 9.0 gemiddeld

Super

Ik werd vriendelijk ontvangen en op tijd geholpen.

Zorgvuldige halfjaarlijkse controle

Het gedeelte van het gebit dat nog overeind staat, wordt heel goed in de gaten gehouden (letterlijk). Vriendelijke communicatie.

Prima geholpen

De behandeling is prima verlopen, fijne uitleg gegeven.

prim

prima

Fijne mensen en professioneel

Hoefde niet lang te wachten, kundige tandarts en assistente

Prima en vriendelijke mensen.

Alles prima en schoon. Geen pijn gehad.

Zoals altijd een dikke 10!

Je wordt hartelijk verwelkomd, zonder pijn behandeld en van a tot z zeer vriendelijk te woord gestaan. Dit betreft de receptie, de tandarts en de assistente. Complimenten zeg!

Prima

Vriendelijke mensen , prima geholpen , ook na het vertrek van Henk Bleeker geen reden om een andere praktijk te zoeken.

zeer tevreden

zeer tevreden niks meer aan toe te voegen

Vriendelijk en grondig

Vriendelijke mensen. Zijn grondig en benoemen naar mijn idee eerlijk hoe het er voor staat. Normaal vind ik het niet heel prettig om naar de tandarts te gaan. Nu deze ervaring is dit zeer verbeterd.

Altijd nog zeer tevreden naar buiten gelopen

Kundige adviezen, rustige en ontspannen behandelingen.

Altijd goed.

Deskundige behandeling.

Prima

Ik voel mij vertrouwd in dexe praktijk

Klantvriendelijk

Vriendelijk personeel, er werd niet moeilijk gedaan toen ik dezelfde dag de afspraak van mijn zoon moest verzetten.

Heel vriendelijk behandeld

Goed behandeld en goede tips gehad. De apparatuur werkte niet mee, helaas.

Heel fijn

Aardig, luisteren goed. Stellen op gemak

Heel prettig

Heel goed

Al 19 jaar Eva prima mondhygiëniste

Prima

Zeer tevreden

Zeer tevreden met onze ‘nieuwe’ tandarts. Zeer kundig, heel vriendelijk, onthoud goed, begripvol. Meelevend. Geen onnodige behandelingen. Alles in goed overleg. Geeft goede tips!

Prima geholpen

Ik hoefde niet te wachten en kon gelijk geholpen worden en alles is uitstekend verlopen!

Top

Goed

Uitstekend

Heel vriendelijk en heel professioneel

Goed

Ik vind het jammer dat je nogal eens andere mensen krijgt die je helpen

Altijd prettig om door Eva behandeld te worden.

Ik kijk uit naar de volgende behandeling.

Toegankelijkheid

Als een zeer bange cliënt vind ik het prettig dat daar begrip voor is